Lektion av Antonia i mode!^^

Nu tänkte jag att jag skulle hålla i en lektion om "den perfekta outfiten", hehe.. vi ser hur det går! ;)

Steg 1.

Hitta en snygg outfit som du vill bära. I tidningar så står det ofta att man ska välja kläder man känner sig bekväm i men jag tror att om man väljer kläder man tycker man ser snygg ut i så känner man sig också bekväm.


Steg 2.

Även fast ens kläder kan vara hur snygga som helst kan det ibland kännas tråkigt och vanligt. Leta då reda på alla dina accesoarer. Kolla på dina kläder och välj ut accesoarer efter ditt klädval (det vill säga sånt som matchar fint med dina kläder). Om du tex. älskar långa halsband behöver du ju inte alltid ha ett långt, ibland kan det vara mycket snyggare med ett kort. Och om tröjan har många detaljer så kan det ju räcka med ett par diskreta örhängen. Snåla med accesoarerna för att göra de speciella!


Steg 3.

Nu är det dags att börja tänka på håret. Prova olika frisyrer för att kolla vilken frisyr som smälter in finast. Eller prova att platta/locka håret. Istället för att tänka, "jag älskar att ha håret i en bulle" tänk istället, "passar det inte bättre med utsläppt lockigt hår med mycket volym till de här raka byxorna?"


steg 4.

Ett steg kvar nu då! Dags att välja skor! Har du tråkiga helt vanliga svarta byxor som jag i detta fall kan det vara fint med ett par höga skor som bygger upp outfiten och gör den mer speciell. Om du istället har en partylik outfit och känner att den bör mattas ner så gör du rätt i att plocka fram tygskorna. Snyggt men vanligt!


Hoppas ni blev inspererade och nöjda med detta inlägg puss!


Kommentarer
Postat av: Bonnie

Snyggt!

2011-11-27 @ 20:32:05
URL: http://bastabea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0