Har ni också tråkigt i bilen?

Halloj! Idag när vi var påväg hem från min mormor och jag satt i bilen så höll jag på att dö av tråk! Så medans jag satt där i bilen så började jag fundera på vad för "lekar" man kunde köra i bilen och kom fram till detta:

* Registrerarnummer leken - Den där då man kollar siffrorna på registrerarplåten, man börjar på 001 ända upp till 999. Vet! Kan låte tråkigt men om du verkligen fokuserar på varenda bil som passerar så går iaf tiden lite snabbare!

* Snabbaste meningen leken - Går ut på att du och en kompis/familjemedlem tittar på registrerarplåtens bokstäver tex. "AGS 987" och gör en mening med 3 ord som måste börja på bokstäverna på registrerarplåten. Tex. "Arg Gubbe Stirrar" och den som skriker ut meningen först får poäng!

* Mobilens alla spel - Kanske ingen lek, men kan vara rätt så underhållande att sitta och knappa på mobilen, beror förstås på huuur långt man ska åka.

* Bokstavs leken - Du och en kompis/familjemedlem kommer på ett ämne, tex "skolan". En utav er börjar säga ett ord som har med skolan att göra, tex "sudd" då ska den andra komma på ett ord som börjar på den bokstaven som förra ordet slutade på (i detta fall d ) och då kommer den personen på ett ord, tex. "datorrum" och då ska nästa köra på m, fattar ni ? :)

* Fyra i rad leken -  Ta till vana att alltid ha med ett anteckningsblock och en penna med i bilen. Då kan du lätt köra 4 i rad med en annan person. Kan bli uttjatat efter ett tag men då är det bara att byta till tex. Hänga gubbe!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0